Młoda sztuka - jak ją rozpowszechniać?

Sztuka posiada tyle lat, ile lat ma ludzkość. Pierwszymi przejawami sztuki zostały malowidła na ścianach jaskiń. Współczesne malarstwo tez korzysta z tego nośnika. Zwłaszcza artyści młodzi, chcący przedstawić się światu i mający pozwolenie na malowanie na ścianach korzystają z tego sposobu. Niekiedy takie ścienne malarstwo jest sposobem na uatrakcyjnienie wizerunku ośrodki miejskie. I sposobem na promocje młodego malarza. Młode malarstwo promuje się tez przeciwnie. W dużej liczbie przypadków przeprowadza się aukcje młodej sztuki. Zazwyczaj zysk ze sprzedaży takich prac zasila konta akcji charytatywnych. Tylko nieduży procent wędruje do kieszeni malarza. Jednak dla niego nie to jest ważne. Młody artysta chce się między innymi zademonstrować. Pragnie ażeby ludzie wiedzieli, że tu, blisko nich wytwarza taki w tej chwili malarz.

Wypromowanie czegokolwiek nie jest sprawą najprostszą. Tym bardziej jeżeli na rynku, w danej kategorii, jest duża konkurencja. Też wypromowanie młodego artysty nie jest sprawa łatwą. Szybciej wypromuje się artysta, który na przykład pochodzi z rodziny malarskiej lub artystycznej. Posiadając koneksje i znajomości, może promować się korzystając z pomocy cenionego już na rynku malarza. Sposobem na to może być użytkowanie jego wystawy obrazów, kiedy to można przeprowadzić jednocześnie aukcje młodej sztuki. W tym przypadku aukcje dzieł młodego, początkującego w środowisku malarza. Malarz renomowany na 100 procent już swoim nazwiskiem przyciągnie wielu amatorów sztuki. Możliwe, że pomiędzy nich będzie ktoś, kto priorytetowo zainteresuje się twórczością młodego malarza. Aukcje młodej sztuki znaleźć można również w Internecie. Internet pozwala pokazania się sporej liczbie odbiorów.